AvtoVAZ na krizi ruského automobilového průmyslu doplatil

Největší ruský výrobce aut Automobilka AvtoVAZ chce stáhnout své akcie z moskevské burzy.

Největší ruský výrobce aut, automobilka AvtoVAZ je jednou z velkých obětí hospodářské krize a poklesu v Rusku. Odbyt automobilového průmyslu se snížil o víc jak polovinu od roku 2012. Automobilka v letošním roce plánuje stáhnout z moskevské burzy své akcie. Většinový podíl ve výrobci vozů Lada drží v současné době francouzský výrobce aut Renault.

Ruská automobilka AvtoVAZ

AvtoVAZ je největší ruský výrobce automobilů a ještě letos stáhne své akcie z moskevské burzy. Agentura Reuters to uvedla s odvoláním na 2 zdroje velmi blízké automobilce. Firma doplatila na krizi ruského automobilového průmyslu a tento krok jí umožní zbavit se nákladů, které jsou spojené s kotací. Francouzský výrobce aut Renault drží většinový podíl ve výrobci vozů Lada.

Oba zdroje si přejí zachovat anonymitu a součástí plánu odchodu z burzy je již loňský prodej podílu 24,1 % ruské investiční společnosti Renaissance Capital. K prodeji i k důvodům stažení akcií z burzy se oba tyto zdroje odmítly vyjádřit. Svou reakci a vyjádření odmítla i automobilka AvtoVAZ. Mluvčí společnosti Renault sdělila, že tento odchod z burzy není v současnosti na pořadu dne. Vedení se soustředí na pokračující restrukturalizaci v této ruské automobilce.

Akciový trh

Renault, japonský Nissan a ruský státním konglomerát Rostec je členem skupiny ARBV. Ta vlastní v automobilce AvtoVAZ podíl ve výši 65 %. Renault má v ARBV 73 % akcií. Téměř čtvrtinový podíl drží v automobilce ruská investiční společnost Renaissance Capital.

Podle analytiků není přítomnost na burze v zájmu firmy. Akciový trh není v současnosti pro subjekt v dané situaci prostředkem k získání dalšího kapitálu. Na burze se obchoduje jen 10 % akcií a jejich cena se pohybuje těsně nad 10. rubly.

Automobilka AvtoVAZ se tak stala další obětí hospodářského poklesu v Rusku. Odbyt automobilového průmyslu se snížil víc jak o polovinu od roku 2012. V loňském roce se přesto výrobci podařilo snížit roční ztrátu o 39 % na 44,8 miliardy rublů, což je v přepočtu 19,5 miliardy korun.

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*