Škoda Auto obnovila výrobu, ale omezeně

Automobilka Škoda Auto obnovila výrobu ve všech závodech, vyrábět bude ve dvou směnách, ale nebude to jen tak. Chybí součástky a omezená je i poptávka.

Automobilka Škoda Auto byla odstavená 40 dnů. Ve všech třech závodech v České republice, tedy v Mladé Boleslavi, Kvasinách i ve Vrchlabí bude výroba probíhat ve dvou směnách a noční směna odpadne, a to minimálně na další 2 týdny. Do Kvasin nemohou ještě kvůli omezenému pohybu přes hranice pracovníci z Polska. Výroba v tomto závodě pojede asi na polovinu kapacity. Všude ale bude výroba omezena.

Omezený provoz

Výrobu bude také omezovat čas na dezinfekci a očištění pracovních pomůcek, což se musí zohlednit ve výkonu. Zakázek není moc a je třeba je skloubit s možnostmi, které zajistí dodavatelé. To se může změnit ze dne na den, ale i v řádu hodin. V Mladé Boleslavi je menší problém se zahraničními pracovníky než v Kvasinách, kam dojíždí 2 500 pendlerů z Polska, z nichž nedorazila většina.  V Mladé Boleslavi byl malý zájem i o svozové autobusy. Zaměstnanci chodí pěšky nebo jezdí autem.

Výroba nabíhá pomalu

Současně s rozjezdem výroby ve Škodě Auto začnou podle člena představenstva Bohdana Wojnara vyrábět i dodavatelé. Závislost dodavatelů automobilky na evropských automobilkách je velká. Po celé Evropě všichni výrobci měli takzvaný lock down, ale ve většině by měli na konci dubna rozjet svou výrobu. Současně budou nabíhat i dodavatelé. Cílem automobilky je co nejdříve zase začít vozy dodávat na mezinárodní trhy. Znovuzahájení výroby má ekonomický i psychologický význam. Automobilový průmysl se na našem HDP podílí téměř 10 % a společnost Škoda Auto je se svými tržbami největší českou firmou.

Jak to vidí odbory

Podle odborů se nyní nejedná o obnovení výroby, která se dá srovnat s náběhem po celozávodní dovolené. Výroba se bude rozbíhat velmi pomalu a značně chaoticky. Pracovat celý den v roušce je navíc velmi náročné. Na situaci bude mít vliv celá řada negativních faktorů, jako je špatný odbyt, nedostatek dílů a komponentů i jejich následné přerozdělování koncernem Volkswagen. Dále se projeví nedostatek zákazníků, zejména těch firemních, kteří kupují auta ve větším množství.

Přidejte komentář

Váš mail nebude zveřejněn


*